Like My Page

Wednesday, February 18, 2015

Η ανοικτή ψηφιακή διακυβέρνηση σαν στρατηγική ... για δήμους , περιφέρειες και κεντρική δημόσια διοίκηση.


Η ανοικτή ψηφιακή διακυβέρνηση σαν στρατηγική ... για δήμους , περιφέρειες και κεντρική δημόσια διοίκηση.
Με την ανάπτυξη των νέων τεχνολογιών μια αυξανόμενη πίεση έχει τεθεί οι ηγέτες να υιοθετήσουν την ανοικτή διακυβέρνηση και πρακτικές που θα προωθούν τη διαφάνεια, τη συμμετοχή των πολιτών και τη συνεργασία, να παρέχουν πιο αποτελεσματικές υπηρεσίες διακυβέρνησης, και να δημιουργήσουν μια πιο ισχυρή δημοκρατία, κάθε ηγεσια τοπικη η κεντρική πρέπει να υιοθετεί τις ακόλουθες αρχές της ανοικτής διακυβέρνησης: - είναι προσηλωμένη στην διαφάνεια, να υιοθετήσουν πολιτικές πρακτικές και τις διαδικασίες που επιτρέπουν στους πολίτες να έχουν πρόσβαση σε κατανοητές, ακριβείς, επαναχρησιμοποιήσιμα, και ελέγξιμες πληροφορίες σχετικά με πράξεις και αποφασεις.

                  Η διοικούσα αρχή πρέπει να λειτουργεί κάτω από ένα τεκμήριο διαφάνειας και της προσβασιμότητας, ενώ θα διατηρείται επίσης η προστασία της ιδιωτικής ζωής, την εμπιστευτικότητα, την ασφάλεια και τη συμμόρφωση με όλους τους σχετικούς νόμους. Αυτές οι πολιτικές, πρακτικές και διαδικασίες που θα αυξήσει την υποχρέωση λογοδοσίας, την προώθηση ενημερωμένοι συμμετοχή του κοινού, και να δημιουργήσει ευκαιρίες για οικονομική ανάπτυξη. θα πρέπει επίσης - να έχει δεσμευτεί για ουσιαστική συμμετοχή του κοινού. - να πιστεύει ότι τα μέλη του κοινού να έχει σημαντικό ρόλο στη διακυβέρνηση των κοινοτήτων τους και θα έχουν την ευκαιρία να λάβουν μέρος στη διαδικασία λήψης αποφάσεων της κυβέρνησης.- - να υποστηρίζει τη θέσπιση κατευθυντήριων γραμμών και πρακτικών που θα επιτρέψουν στο κοινό να συνεισφέρει απόψεις και ιδέες σχετικά με την πολιτική, οικονομική, διαχείριση, και άλλες αποφάσεις, χρησιμοποιώντας μια ποικιλία μεθόδων, όσο πιο άνετα γίνεται για τους πολίτες. - δεσμεύεται να συνεργάζεται με το κοινό και σε όλη την κυβέρνηση. - θα πρέπει να δημιουργήσει ευκαιρίες για να εργαστούν από κοινού με ιδιώτες, καθώς και δημόσιες, μη-κερδοσκοπική, ακαδημαϊκών και φορείς του ιδιωτικού τομέα για την αντιμετώπιση των αναγκών της κοινότητας.
           
             Αυτές οι κατευθυντήριες γραμμές και πρακτικές θα δημιουργήσουν πιο ενημερωμένο πολίτη και πιο αποτελεσματικές πολιτικές και θα ενισχύσει και θα επεκτείνει τις ευκαιρίες για το κοινό να συμμετέχει σε όλη διαδικασίες λήψης αποφάσεων.

             Επιπλέον, οι πολίτες ενθαρρύνονται να συνεισφέρουν το χρόνο και τις γνώσεις τους. Να λάβει μέτρα για την παροχή αποδοτικών και αποτελεσματικών μεθόδων που συμμετέχουν και να συνεργάζονται, και δεσμεύεται να ενσωματώνει γνώμη των πολιτών στις διαδικασίες λήψης αποφάσεων. - δεσμεύεται στην ανταλλαγή βέλτιστων πρακτικών και το λογισμικό και άλλους πόρους με άλλους κρατικούς φορείς. - υποστηρίζει τη συνεργασία με άλλους κρατικούς φορείς που θα μοιράζονται τους πόρους της τεχνολογίας, τα διδάγματα και τις βέλτιστες πρακτικές, πρακτικές μεταρρύθμιση προμηθειών, τις πολιτικές και τις διαδικασίες, και να μάθουν να λειτουργούν όχι μόνο ως φορέα παροχής υπηρεσιών αλλά και ως πηγή για άλλους κρατικούς φορείς, κοινό, και άλλες οργανώσεις για να προσθέσουν αξία στις υπηρεσίες τους.
             Οι δεσμεύσεις αυτές προβλέπουν ότι η διοικούσα αρχή θα δημιουργήσει ένα νομικό πλαίσιο που θα θεσμοθετήσει τις αρχές της διαφάνειας, της συμμετοχής και της συνεργασίας στον πολιτισμό και το έργο.

 Βασίλης Μουλακακης
 Σύμβουλος επιχειρήσεων και τεχνολογίας
 vmoulakakis@gmail.com